Key Account Manager FMCG

in Antwerpen

;

Overseas Distribution Company is een toonaangevende distributeur in de internationale duty free en travel retailmarkt met een breed assortiment in de categorieën sterke drank, wijn & champagne, tabak, parfum & cosmetica, elektronica en zoetwaren.

We leveren onze producten aan luchthavens, luchtvaartmaatschappijen, cruisemaatschappijen en ferries, grenswinkels, scheepsbevoorraders en diplomatieke missies over de hele wereld.

ODC transformeert van een traditionele groothandel naar een businessconcept dat volledig draait om distributie en digitalisering. Met een geschiedenis van het verhandelen van goederen over de hele wereld sinds 1946, grijpen we elke kans aan om de grenzen te verleggen waar anderen dat misschien niet doen.

Wij zijn gevestigd in Antwerpen, in de mooie wijk het Eilandje en Havenhuis en daardoor goed bereikbaar.

http://www.overseas.be/

Key Account Manager FMCG

Bij Overseas, een gerenommeerd partner in wereldwijde distributie in de Duty Free markt, zijn we op zoek naar een gepassioneerde en ervaren Key Account Manager om ons Purchase Team te versterken. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het beheer van enkele strategische leveranciers binnen de categorieën spirits, champagnes en wijnen. Je speelt een sleutelrol in het onderhouden en uitbouwen van sterke relaties, zowel intern als extern, en fungeert als ambassadeur van onze organisatie.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Strategisch leveranciersbeheer: Jij beheert jouw categorie volledig en bouwt sterke commerciële relaties met onze global key suppliers. Je bent het aanspreekpunt voor deze partners en vertegenwoordigt Overseas met passie en professionaliteit.

  • Inkoopplanning: Zorgdragen voor nauwkeurige inkoopprognoses en voorraadbeheer. Je bewaakt houdbaarheidsdata (BBD’s), optimaliseert voorraden en analyseert prestaties.

  • Netwerken en marktkennis: Bijwonen van beurzen en evenementen om nieuwe trends en producten te ontdekken en waardevolle contacten te leggen.

  • Onderhandelen en contractmanagement: Organiseren van strategische vergaderingen met leveranciers, onderhandelen over contracten en streven naar de beste voorwaarden om marges te optimaliseren.

  • Interne samenwerking: Samenwerken met onze sales managers om de beste prijs- en product strategieën te bepalen. Je adviseert hen over retail mogelijkheden en communiceert duidelijk over allocatie en handelsrisico’s.

  • Rapportage en analyse: Je maakt rapporten over voorraad, uitputting en leveranciersprestaties en draagt bij aan het verbeteren van onze inkoopprocessen.

Het profiel van onze ideale kandidaat:

  • Je hebt al ervaring opgebouwd in een Purchase/Sales rol binnen de FMCG industrie, minimaal 5 jaar

  • Je denkt en functioneert op masterniveau, dankzij een masteropleiding of een combinatie van een bachelor en relevante werkervaring

  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels, kennis van Frans is een pluspunt

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel intern met collega’s als extern met leveranciers

  • Een commerciële mindset en uitstekende onderhandelingsvaardigheden

  • Analytisch denkvermogen en ervaring met voorraad- en procesoptimalisatie.

  • Je beschikt over een natuurlijke flair voor het samenwerken met internationale key partners en het opbouwen van langdurige, duurzame relaties met hen

  • Je kunt aantonen dat je over onze kerncompetenties beschikt. Deze zijn: samenwerken - probleemoplossend - resultaatgericht - zin voor initiatief - vlot kunnen werken in digitale systemen.

  • Je kunt je identificeren met onze kernwaarden voor mensen: Wederzijds respect tonen - Streven naar langdurige & duurzame relaties - Zoeken naar verbeteringen - Transparant zijn - Bijdragen tot een aangename werkomgeving

  • Je werkt vanuit Antwerpen als vaste uitvalsbasis, maar je stelt je flexibel op en bent bereid om te reizen wanneer nodig

Wat bieden wij?

Wanneer je aan de slag gaat in ons team kan je rekenen op:

  • Werken in een interessante wereldwijde industrie en een financieel solide organisatie

  • Een aantrekkelijk verloningspakket in overeenstemming met de vaardigheden en ervaring die je meebrengt

  • Interessante producten en extra's voor het personeel

Overseas is een zeer ambitieus bedrijf met de wens om sterk en snel te groeien. We streven ernaar de beste te zijn in onze branche. Om dit te bereiken willen we toptalenten aan boord halen.

Bij Overseas draait alles om kwaliteit, service en betrouwbaarheid, als internationale distributeur in Duty Free. We zijn trots op ons team van gedreven professionals en onze reputatie als betrouwbare partner in de industrie.

Klinkt dit als jouw volgende uitdaging? Stuur ons dan jouw CV en motivatiebrief. Wij kijken uit naar jouw sollicitatie!

Solliciteren kan via onderstaande knop.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je nog vragen hebt, via jobs@overseas.be.

Download bijlage(s)

Privacy beleid

Wij verzamelen met behulp van Jobtoolz, ons online sollicitatieplatform, uw persoonsgegevens om kwaliteitsvolle aanwerving- en selectieprocessen mogelijk te kunnen maken.

Het verstrekken van deze persoonsgegevens is dan ook een noodzakelijke voorwaarde om het sollicitatietraject te doorlopen.

Bij de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens respecteren wij steeds de regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG” of GDPR”).

Voor meer informatie over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen wij naar onze privacy policy.

Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier

Interview annuleren

Weet u zeker dat u dit interview wil annuleren?

Interview herplannen

Ben je zeker dat je dit interview wil herplannen?